Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

«ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ, ΦΟΡΟΛΗΣΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ»






    Πειστικές απαντήσεις ζητούνται για το «φορολογικό παράδεισο» που απολαμβάνουν Έλληνες εφοπλιστές με την ανοχή και της σημερινής συγκυβέρνησης, την ώρα που ο ελληνικός λαός υπερφορολογείται και σηκώνει το βάρος της κρίσης, με σκληρές περικοπές στα εισοδήματά του και υποβάθμιση των κοινωνικών παροχών.

     Το ζήτημα των «σκανδαλωδών» κρατικών επιδοτήσεων και των φοροαπαλλαγών, που επιτρέπουν στους Έλληνες εφοπλιστές να αποκομίζουν τεράστια κέρδη ακόμα και την περίοδο της κρίσης, φέρνουν στη Βουλή με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας οι βουλευτές τουΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης και Νίκος Καραθανασόπουλος.

   Όπως τονίζεται στην ερώτηση, Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνίστησαν στις παραγγελίες νεότευκτων και από «δεύτερο χέρι» πλοίων συνολικής αξίας 18,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2013, τάση που συνεχίζεται και το 2014. Μεταξύ των άλλων προνομίων τους, απολαμβάνουν 56 προκλητικές, όπως χαρακτηρίζονται, απαλλαγές. Οι δε φορολογικές τους υποχρεώσεις εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους.

    Αντίθετα, από το 2012 μέχρι και σήμερα σε βάρος των ναυτεργατών έχει επιβληθεί αύξηση της φορολογίας τους κατά 300%, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους αυξήθηκε κατά 2 χρόνια, οι συντάξεις τους μειώθηκαν κατά 50% και η ανεργία στον κλάδο εκτινάχθηκε σε ιστορικά ρεκόρ.Παράλληλα, οι εφοπλιστές πιέζουν για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών, «για να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια για την παραπέρα αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου».

   Η δε συμβολή των εφοπλιστών στα φορολογικά έσοδα της χώρας χαρακτηρίζεται «απάτη» και καταγγέλλεται η «δημαγωγική καμπάνια» που είχε συνοδεύσει τη λεγόμενη «εθελοντική συνεισφορά». Οι βουλευτές υπενθυμίζουν, επίσης, ότι το ΚΚΕ διαχρονικά αντιτίθεται στη συνταγματική κατοχύρωση των εφοπλιστικών προνομίων και ζητούν την κατάργησή τους.

   Ενδιαφέρον όμως έχουν και τα ερωτήματα που θέτουν στους αρμόδιους υπουργούς, για τα οποία ζητούν πέρα από τις απαντήσεις και κατάθεση των σχετικών εγγράφων:
• Τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ίδιου νόμου;
• Πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013 με βάση το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών»;
• Ποια είναι τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (offshore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2013;
• Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά;
• Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιαςτων ναυτεργατών, καθώς και τι ενέργειες έχουν γίνει ώστε να εισπραχθούν από το Δημόσιο και το ΝΑΤ;

   Οι απαντήσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, τη στιγμή μάλιστα που Έλληνες εφοπλιστές έχουν ανέβει στα «κάγκελα», καταγγέλλοντας «υπερφορολόγηση» και απειλούν να πάρουν τα πλοία τους από το εθνικό νηολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου